18 Mayıs 2007

Kurabiye Ye#22 (Nükhet)

Bu ayki etkinliğimizi ev sahibesi Yemek Şenliğinden Hülya, Hülya'ya tariflerin tanziminde kolaylıklar diliyor ve sabırsızlıkla birbirinden güzel tarifleri bekliyorum.

Benim etkinlik tarifim ise Meyveli Kurabiye;

1 pk tereyağ
1 sb pudra şekeri
1 yumurta
1 vanilya, 1 kabartma tozu
Alabildiği un
8-9 kuru kayısı
5-6kuru incir
1 avuç kuru üzüm
2 kaşık badem tozu

Çikolata sosu için;
yarım paket süt kreması
100 gr bitter çikolata
1 kaşık tereyağ
2 kaşık badem tozu


Yumuşatılmış margarin ile elenmiş pudra şekerini iyice karıştırın, sonra yumurtayı ekleyin karıştırmaya devam edin. Yıkanmış ve küçük küçük doğranmış meyveleri de koyun. Badem tozu, vanilya, kabartma tozu ve unu ilave edin. Karışım kaptan ayrılacak, yapışmayacak kıvama gelene kadar un eklemeye devam edin. Sonra da istediğiniz şekli verip orta ısılı fırında pişirin.
Ben bu sefer değişiklik olsun diye hamuru tart kalıbında pişirdim. Hamurun birkısmına da file badem koyup öyle yerleştirdim. Nasıl bir farklılık yaratabilirim derken de bir kısmının üstüne çikolata sosu yapmak geldi aklıma. Kaynama kıvamına kadar ısıtılmış kremaya içine çikolataları koyup erittim sonra teryağı ekledim ve gene badem tozu. Fırından çıkardığım kurabiyelerden bir kısmının üzerine döküp dolaba koydum. File bademlileri sade bıraktım, diğerlerinin üzerine de pudra şekeri serptim. Çikolatalılar elbetteki çikolata seven bana çok daha iyi geldi ama küçük kızım da sadesini elinde dolaştırıp hem yedi hem de ortalığı mahvetti.
Bir şey daha eklemek istiyorum. Buna kurabiye diyemem ama konuyla alakalı diye yazmadan duramadım. Kalan çikolatala sosum ile derin dondurucuda önceki pandispanyaların tıraşlamalarından kalan bir miktar portakallı keki ufalayarak karıştırdım, gene badem tozu ekledim. Biraz dolapta bekletip çıkardım ve top yapıp hindistan cevizine buladım. Sonra dolapta dondurduktan sonra tadına baktım, harika bir şeydi aklınızda olsun.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

slmm.meyveler ve kurabiyenin biraraya gelişi her zaman güzel olur..ellerine sağlık..bir de aşağıdaki pasta harika..her seferinde bu tamamdır artık diyorum ve sen çıtayı biraz daha yükseltiyorsun..süper...

Hülya dedi ki...

Pek bir güzel olmuş ya bunlar da Nükhet'ciğim;)))
Ellerin dert görmesin...

butterfly dedi ki...

Nükhetcim ben de kuru meyveleri çok seviyorum ve hemen hemen her kekte, kurabiyede kullanmaya çalışıyorum. Senin kurabiyelerin de bir harika görünüyor, hem de içindeki malzeme bolluğuyla çok da besleyici olmuş. Ellerine sağlık canım:).
Alttaki pastanı da dakikalarca izledim desem yalan olmaz:), sen kesinlikle pastadan öte sanat yapıyorsun.
Kocaman öpücükler;).
aslı

Unknown dedi ki...

Kurabiyelerin çok lezzetli görünüyor Nükhet.Helede badem tozu ve çikolata bütünleşince harika olduğuna eminim. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Sevgili Nükhet, nefis görünüyor kurabiyen.. Hem de kayısı var. Daha ne olsun :))

Ellerine sağlık...

Ben o toplarıda sevdim.. Bence kurabiyeden farkı yok :)

Ben hiç ayırmam kurabiye gibi yerim..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Nükhet'ciğim ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyorlar. Ev o kadar karışık ki mutfağa giremediğim için eski tarifle katıldım ben bu etkinliğe:(
Sevgiler,

İpek Kuscu dedi ki...

Nükhet'ciğim ,tereyağı 250 gramlık paket mi? tarif ve fotograflar çok güzel ,ellerine sağlık.Sevgiler.

LaMa dedi ki...

Ama ama.. bu kurabiyeler kolay demistin :( Sana kolay tabi :)
ckolata sos cidden yakismistir, ellerine saglik

ipek dedi ki...

Ben sossuz olanlarından bir tane rica ediyim lütfen?
Mmm bayıldım. Meyveli kurabiye, yine çok değişik, yine çok yaratıcı.
ellerine sağlık gerçekten beğendim.
sevgiler,
İpek

SEDA dedi ki...

Etkinlik sayesinde gördüğüm birbirinden güzel kurabiyeler arasından kesinlikle ilk deneyeceğim tarif bu :) Ellerine sağlık. Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Alttaki pastanın şokundan kurtulamadığım için şimdi güzelim kurabiyelerine ne desem boş. Eline sağlık :)))

ebrulitatlar dedi ki...

Nükhet'cim nefis kurabiyeler, ellerine sağlık, bol şanslar, sevgiler..

Adsız dedi ki...

Nüketcim yine döktürmüşssün kesinlikle denicem ellerine sağlık harika görünüyor

MİNELİ dedi ki...

Ellerinize sağlık nekadar güzel olmuşlar bayıldım.Sevgilerimle.

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Nükhet,
etkinlik sayesinde sayfanla tanıştım. Çok hoş tarifler hazırlamışsın.
Tariflerinde sıkça kullandığın badem tozunu merak ettim. Ben de tartlarımda fındık ezmesi kullanırım, ona ne diyeceğimi bilemiyordum. Fındık unu, ezmesi diyordum..Artık fındık tozu derim. İnan basit ama aklıma gelmemişti..Teşekkürler.:)
Ellerine sağlık
Sevgilerle

Özlem dedi ki...

Sevgili Nükhet ziyaretin için teşekkür ederim.

Sayfandaki lezzetlere, özellikle pasta süslemelerine bayıldım. Ellerine sağlık, sevgiler.

nilay dedi ki...

Nükhet'çim ;
meyveli tariflere bayılıyorum...nefis görünüyorlar ,ellerine sağlık :)

sevgiler

Tuba dedi ki...

Benim favorim bunlar oldu Nukhet'cigim. Ellerine, emegine saglik canim, sevgilerimi gonderiyorum.