04 Mart 2007

PASTA DENEMEYE DEVAM

Bu pasta yapma işine bulaşmak iyi mi oldu kötü mü oldu hala karar verebilmiş değilim. İyi oldu diyorum çünkü çok zevkli, heyecanlı, yeri geliyor yaratıcı; kötü oldu diyorum çünkü o pastaları sonra yemek gene bize düşüyor, mevcut kilolara daha da fazlalıklar katıyor, zaten ksıtılı olan boşvaktim de yapmak istediğim başka bir sürü şey varken bir de bu eklendi içlerine. Bakalım iyi mi kötü mü derken hemen bir bahane yaratıp yapıyorum gene de. Ama her seferinde uff şimdi berbat bir şey çıkacak ortaya derken beğendiğim bir pastayla mutfaktan çıkmanın mutluluğu her şeye yetiyor şimdilik. Bu sefer ki bahanem ise hafta sonu küçük kızım Defnoşun doğum günü için yapacağım pastanın pandispanyasının provası olmasıydı. Sevgili Nezaket Açık Büfe'sinde Emel Başdoğan'nın kitabından aldığını yazdığı kakaolu ıslak pandispanyanın tarifini verince bu keki denemek istedim önceden. Çünkü önceki pastalarda yaptığım pandispanyalar beni yeterince tatmin etmemişti. Herneyse denemeyi yapmak için mutfağa yollanırken gel senin için pasta yapalım diyerek Ezgoş'u da mutfağa yanıma çektim. Tüm bunları önceden planladığım içinde elimde marketten alınmış hazır pembe krema ve çilekler vardi tam da kızımın sevdiği gibi. Gerçi o pastanın kekinin sadece fırına verilme aşamasına kadar bana eşlik edebildi ama sabah pembe bir pasta göreceğini bilmenin mutluluğu ile uymaya gitti. Sonuç olarak pandispanya pişirildi, soğudu, ikiye bölündü, katların arası kayısılı glazur ile nemlendirildi. Araya pembe krema sürülerek, çilekler yerleştirildi ve ikinci kat kapatıldı. Kekin üstüne fırçayla soğuk süt sürüldü ve krema ile kaplandı. Ve tabi çilekler de üstüne yerleştirildi. Bundan sonra ki aşamada planıp pastanın üstünü ve kenarlarını krem şanti ile süslemekti. Ama gecenin o saatinde ev de uyuyan iki çocuğu düşünerek mikseri çalıştırmayı göze alamadım krem şanti hazırlamak için ve önceki girişimlerimden kalan şeker hamuru ile bu şekilde süslemeler yaptım.

Görünüşü beni tatmin ve mutlu ettiği gibi tadı da beklentilerimin çok üstündeydi. Ama hem soğuması için hem de Ezgi bütün görsün diye o gece kesmeden dolaba koydum. Ve sabah şeker hamurlu pastaları dolaba koymayın diyenleri anladım. Neyse ki durum öyle kötü değildi, sabahın yedisinde ilk iş pasta kesildi, yenildi, bayılındı ve işe bile götürüldü. İç dokusu okadar yumuşak ve ıslaktı ki sanirim uzun süre başka bir pandispanya tarifine ihtiyacım olmayacak, kesinlikle çok tavsiye ederim.

Bu küçük provanın ardından hafta sonu doğum günü pastamızı da yaptım. Hem de bir değil iki tane. Bunu da yakında anlatacağım da siz isterseniz Defne Kuzusuna bir uğrayında ne çıkmış ortaya bir görün.

8 yorum:

*Ra dedi ki...

Nükhetciğim al benden de o kadar. Ben de pasta ile kafayı yemek üzereyim son zamanlarda. ondan bir dilim sundan iki dilim kilolar aldı başını gidiyor. Çok hüş olmuş pastan. Bu pandispanyayı ben de deneyeyim bir. ellerine sağlık güzelim. Süprizimi gel ve gör. Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Varya bu çilekli pastaya da defnenin doğum gunu pastalarınada bittim .Ama kurtuluşun yok. Şu şeker hamurunun yapılışını Trk ye gelince uygulamalı görmek ıstıyorum. Bak cumhurıyet cad de pasta land dıye bı yer duydum yenı. her turlu malzeme bulunuyormuş. Oraya da gider talan ederız güzel pastalar yapmak için .Öpüldün

Ceylan dedi ki...

Nükhet, tam zamanında senin blogunla tanıştım! Ben de haftasonu bir arkadaşımın oğullarının pastalarını yapacağım, heyecanlıyım! Tavsiyelerine aynen uyacağım!
Buarada Ceylandan'ın "okumadan geçemiyorum" bölümüne hemen ekledim ki, ben ve arkadaşlarım sık sık seni ziyaret edebilelim!
Sevgiler, Ceylan

nilay dedi ki...

Nükhet'çim ;
pastalar çok şık olmuş...işi ilerletiyorsun günden güne görüyorum :) ellerine sağlık

sevgiler

Adsız dedi ki...

Nükhet ciğim, ciden çok başarılısın. her iki pasta da harika olmuş, ellerine sağlık. Ama Defne kuzunun çıtır çıtır minik çiçekli pastasına bittim bittim.
Tekrar tebrik ediyorum ve mutlu yıllar diliyorum.
Sevgiler
İpek

Nukhet dedi ki...

Rabiacim
Kilolari evet hic konusmayalim onunyerine senin ineklerden bahsedelim cok sirin olmuslar bravo. Daha bir mesaj yazmaya firsatim olmadi ama gormedim zannetme.
Ceylancim
Ben de ekleyecegim seni, boylece belki hem leziz yemeklerini gormus olurum hem de satirlar arasinda arkadaslarimin izini arar dururum.

Nilay Sagol canim. El aliskanligi oluyor herhalde. Bir de onceki tecrubelerin sana yol gosteriyor. Cok guzel bir seymis gercekten de.

Sagol Ipekcim sagol. Defnosun cecekli pastasi tamamen hamurlari elime alinca gelisen bir sey oldu. Bir de mevcut kaliplarim yuzunden elbet. Ben cok eglendim yaparken. Ama bir okadar da stres cektim ya guzel olmazsa diye. En cok su seker hamurunu acip pastaya giydirirken stres yasiyorum. Yirtiliyor acarken zemine ve merdaneye yapisiyor. Zemin icin Burcunun kullandigi silpat tarzi bir sey aldim wintondan ama gene de yapisiyor. Her yer pudra sekeri oluyor. Sen de acarken pudra sekerimi nisasta mi kullaniyorsun?

ipek dedi ki...

Nükhet ciğim, ben Burcu nun önerdiği Silpat dan aldım. Hiç pudra şekeri ve nişasta kullanmadan açılabiliyor hamur. Gerçekten işe yarar birşey tavsiye ederim. Üstelik fırına da giriyor yağlı kağıt görevi görüyor.
Sevgiler
İpek

Adsız dedi ki...

Nukhetciğim ellerine sağlık pasta çok şık olmuş.