02 Mart 2007

MASAYA BUYURMAZ MISINIZ

Merhabaa.. Nihayet bendeniz Elif bu akşam eve gelip bilgisayar başına geçme fırsatını elde ettım. Zor bir kış atlatıyoruz oğluşumla. Yeni yıla nasıl girersen öyle geçermiş ya .Tam yılbaşı gecesi Doubai de teyzesinde hastalandı .Ogün bu gündür de ne burun akıntısı bitti ne öksürüğü. Her 15 günde bir tekerrür ediyor mübarek ..
Neyse şükür ki burdayım ve fırsatını bulmuşken iki hafta önceki günümden size kesitler sunayım İşyerinden arkadaşlarımla gün düzenliyoruz. maksat çocuklarla şölee ayda bir bir araya gelip iş stresinden uzaklaşalım. Buyrun sizde konuk olun bize , hep birlikte tanışalım sizlerle
En sağdaki kırmızı tişörtlü minik bey ev sahibi esas oğlan Can:) Kucağında oturduğu ev sahibi annesi Elif yani ben :)) Sırayla devam edersek yanımdaki Oya, Hilal, Dilek, Mine ve ayakta duran Aslı ve kucağında oğlu Tuna. Birde Hilal in oğlu var Cem ama o henuz uyuyoo aramıza daha sonra katılacak. Ve masadakiler...... Hangisini önce tanıtsamm...!!! En önden en arkaya yavaş yavaş tarif vermeye başlayalım mı . Hadii buyrun. Önce renkli kurabiyeler o zaman. Ama ben bunlara oryantal kurabiye adını vermek istiyorum. Oldukça hareket katıyorlar masayaa çünkü..

ORYANTAL KURABİYE
Tarif Lezzet Özel sayı adlı dergiden . İçinde sırf çikolatalı tarifler var. Bende burdaki damla çikolatalı çam bisküviler tarifini biraz renklendirip oryantal kurabiye haline getirdim. Malzemeler
2.5 su bardağı un
Yarım paket margarin
Bir tutam tuz
1 su bardağı Esmer şeker
Yarım su bardağı toz şeker
125 gr tereyağı
2 yumurta
2 çay kaşığı vanilya
M&M's çikolata (Orginal tarifiyle 360 gr damla çikolata)

Un, kabartma tozu ve tuzu bir kabta harmanlayın. Esmer şeker ve toz şekeri ( Ben tamamını toz şeker kullandım) tereyağıyla birlikte çırpın Yumurta ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Unlu karışımıda yavaş yavaş ilave ederek hamur elde edin. Ben 5 renk yapmayı yeterli bulduğum için hamuru beş eşit parçaya böldüm ve hemen kürdanın ucuyla renkli gıda boyalarıyla herbir parçayı renklendirdim. Merdane ile her bir hamuru açıp çeşitli kalıplarla kesip kalıbı şekilleri bozulmaması için hemen kaldırmadan istediğim yerlere birer m&m's çikolata yerleştirip kalıbı çıkardım. Ve yağlı kağıt konulmuş tepsiye dizdim. 150 derece fırında 20 dk pişirdim. Ortaya eğlencelimi eğlenceli kurabiyeler çıktı. Hoş ben merdaneye yapışır korkusuyla tarifin dışına çıkıp un kattıkça kattım ve sunumu yeme amaçlı değilde daha çok dekoratif amaçlı yaptım. Birazcık sert olmuşlardı da ayıptır söylemesi. Ama eminim yukarıda verilen ölçülerle yaparsanız sonuçtan memnun kalacaksınız. Bu arada hamurun küçülen parçalarından da minik kalpler kesip pişirdim .Masa örtüsünün üzerine dekoratif amaçlı serpiştirdim:)

11 yorum:

Tulosh dedi ki...

Elifcim ne kadar canlı albenili duruyor kurabiyelerin ellerine sağlık. Bu yılki hastalıklar kolay atlatılmıyor, Can'a büyük geçmiş olsun diyorum :( Kendinize iyi bakın öpüyorum

Nukhet dedi ki...

Elifcim
O M&M ler firina girince erimiyor mu Hep merak ediyordum. Nasil civil civil duruyorlar. Ellerine saglik

Pınarın Kulubesi dedi ki...

çok güzel bir masa ve etrafında gülümseyenlerde öyle..
Ya siz Dubai de değilmisiniz:)Bu kadar Türk arkadaş birbirinizi nasıl buldunuz orda:)
Kurabiyeler çok güzel, ama ben bunları yiyemiyorum renklerinden ötürü, ama çocuklar bayılıyor bunlara.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Pınarcım;
Dubaide olan ablam Nukhet,bu bloğun asıl yapımcı ve tasarımcısı Ben fırsat buldukça Bursa mutfağından yaptıklarımı aktarıyorum. Kurabiyelere gelince ne yalan söyliyeyim bende renkli kurabiyeleri hoşluk olsun dıye ilk kez yaptım dediğin gibi çocuklar bayılıyorlar ama kendim iç
n aynı şeyi söyliyemiycem ::))

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Tulosh.:)) Sabreden başarırmış. Ayağının altında bacaklarına yapışmış 15 aylık bir çocukla bunları yapmak hakketten biraz sabır gerektirdi ama sonunda buna değdide doğrusuu.Geçmiş olsun dileklerin için de sağol canımm.

Adsız dedi ki...

Ablacım; Erimiyorlar. Bende bir sofra dergisinde görmüştüm 150 dereceye kadar dayanır diyordu.

Adsız dedi ki...

Masada bana da yer var mi? hemen geliyorum. Birde kurabiyeler harika gorunuyor, elinize sgalik,

Iyi haftalar ve sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, kurabiyeler çok şirin gözüküyor. Ayrıca merak ettim masada duran kuplarda ne var:))

Adsız dedi ki...

Olmaz mı Aybikecimm buyur gel ::)) Herzaman herkese masam açıkk..

Adsız dedi ki...

Merhaba Pempeli. O kuplar mı ne? O şeyin aslında kupta değil ayaklı pasta tabağında yuvarlık bir biskuvili pasta olarak durması gerekıyordu.Ama derler ya daha once denemediğin şeyi misafirlerine yapma diye. Gözümü kararttım yaptım ama kremayı tarıfe göre değil de dalgınlıkla kafama göre koyunca bi türlü koyulmak bilmeyen krema ölümden döndü ve daha yumuşak bır kıvam halınde doğruuu kupların içine girmek zorunda kaldı. Ama çok hoş ve şık oldu allahtanda durumu kurtardık. En kısa surde onunda tarıfını yayınlarım. Sevgilerr

Özlem dedi ki...

Elif merhaba,
Oruyantal kurabiyelere bayıldım. İsim de tam uymuş hakikaten. Ellerine sağlık