06 Mart 2007

Kabak Sarma Biber Dolma

Ve işte Hanife ile Özlem aynı tabakta buluştular..::))
Hanife'nin kabağı, Özlem'in biberi derken yandaki resmi çizdim tuvale. Taklitleri asıllarını yaşatır düşüncesiyle başlıyorum tarife.......
Öncelikle bir kapta arzu edilen miktarda çökelek ve ince kıyılmış maydanoz harman edilir. Öte yandan 4-5 adet kabak iyice yıkandıktan sonra kabukları soyulmadan boyuna uzunlamasına yarım cm kadar kalınlıkta dilimlenir.Ve kızgın yağda hemen yumuşayacak kadar kızartılıp bir kağıt havlu üzerine konur. Biraz soğuyup yağını kağıt havluya saldıktan sonra bir bıçak yada küçük bir spatula yardımıyla kabak dilimlerinin üzerine maydanozlu çökelek sürülerek şekildeki gibi rulo yapılır. Aynı zamanda yıkamış olduğunuz kırmızı yağ biberlerinin saptaları kesilerek çekirdekleri çıkartılır. İçi aynen dolma doldurur gibi çökelekle iyice doldurulur yarım cm kalınlığında halkalar kesilir. Roka yatağında üzerleri dereoto ve çörekotuyla süslenerek servise sunulur. Hatta kabak yakışırmı bilmem ama pazar sabahı kahvaltı masasına yeni kırmızı otlu peynir halkaları adıyla da pekde yakışır.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Nukhet'cim,
Dolamlar cok degisik olmus, ayrica asagidaki pasata da bir harika, ellerine saglik.
Sevgiler

Özlem dedi ki...

Merhaba Nükhet,

Sayfandakilerin hepsi çok güzel gözüküyor . Süslemeleri de harika. Ellerine sağlık
Sevgiler

Defne dedi ki...

Pek yorum bırakamıyorum şu aralar ama birkaç post geriye dönük baktım da ne güzel herşey. Pastalara bayıldım.

Bu biber ve kabak dolmaları da harika, Özlem ve Hanife'de gördüğümde benim de çok hoşuma gitmişti. Ellerinize sağlık!