02 Aralık 2006

Ne Yapsam Ne yapsam

Bazi günler akşam için ne pişirilecek karar vermek oldukça zor oluyor bilirsiniz. Bazen de insanın aklına bir biri ardına hoş tarifler gelir yapmak için. Ben de geçen gün ne yapacağim diye kıvranırken dondurucudaki biftekler gözüme ilişti. Uzun süredir deetle bir şey yapmdığım için bunları kullanmak iyi fikirdi. Tamam ana malzemeyi buldukta şimdi bunu bir de ana yemeğe dönüştürüp yanına da ona yakışacak bir şeyler yapmak lazım. Etleri kızartmak ya da ızgara yapmak yerine farkli bir şey denemeye karar verdim. Aslında farklı demek yalnış olur. Sadece uzun süredir yapmadığım bir yemek biftek sarma. Üstelik yapımı çok kolay, nispeten sunumu değişik ve de lezzetli. Yanına da ne yapsam ne yapsam derken şöyle domates soslu bir spagetti iyi gider diye aklıma geldi. Ama kepekli bulgur denemesinden sonra marketen alıp eve getirdiğim kepekli makarnayı kullanmak daha sağlıklı olabilirdi. Sonuçta ortaya güzel bir ikili çıktı.

BİFTEK SARMA

*4 adet ince kesilmiş biftek
*2 corba kaşığı zeytinyağı
*2-3 tatlı kaşığı kekik
*1 çay bardağı kadar rendelenmiş kaşar
*yeterince kürdan
*yarım su bardağı kadar rendelenmiş ya da ezilmiş beyaz peynir
*maydanoz

Biftekleri birkaç saat öncesinden zeytinyağ ve kekik karışımının içerisine koydum. Böylece etlerimizi bu sosta bekleterek piştikleri zaman daha yumuşak olmalarını sağlarız. Bir kabın içine beyaz peynir ve kıyılmış maydonozları koyup iç malzemeyi hazırladım. Sosta beklemiş olan bifteklerden birini çıkarıp düz bir zemine yaydım. Geniş yönüne peynirli malzemeden koyarak biftekleri rulo şeklinde sardım ve kürdanlar batırarak açılmasını engelledim. Aynı işlemi geri kalan 3 bifteğe de uyguladım. Tüm biftekleri hafifçe yağlanmış kare bir borcama dizdikten sonra üstlerine kaşar rendesi döktüm. Ve doğruca önceden ısıtılmış fırının içerisine. Ara sıra etleri konrol ederek istediğim yumuşaklığı alana kadar pişirdim ve makarnanın yanına servis yaptım.


KEPEKLİ MAKARNA
*3/4 pk kepekli spagetti
*1 orata boy domates
*1çarliston ya da yarım büyük dolmalık biber ya da acı isterseniz 1-2 acı sivribiber
*1 sarımsak
*1 küçük kuru soğan
*kuru fesleğen
*maydonoz

Domatesi, kuru soğanı, biberi, sarımsağı, maydonozu robota koydum ve hepsini karıştırarak bir sıvı elde ettim. Küçük bir tencereye koyduğum zeyinyağına bu karışımı döküp ara sıra karıştırarak bir 10 dakika pişirdim. Sosumuz pişerken tuzlu suda kepekli makarnalarımızı haşladım. Makarnanın suyuna tuzdan başka biraz sıvıyağ döküm ki makarnalar yapışmasın. Ayrıca spagetti oldukları içinde pişme boyunca ara ara karışırarak çubukların yapışmasını önlemeye çalıştım. Aslında makarnaları az suyla haşlayıp suyunu süzmemeyi tercih ederim ama konu ilk kez denediğim kepekli cinsinden olup bir de spagetti olunca riske girmek istemedim. Makarnalar istediğim kıvama gelince kevgirden süzdüm ve üzerinde biraz soğuk su gezdirdim. Makarnanın tenceresine pişmiş olan sosu boşaltıp makarnaları da koydum ve karıştırdım. Sonra da bu leziz karışımı servis tabağına alarak etin yayında servis ettim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: