01 Temmuz 2008

BRİÇ


Geçtiğimiz haftalardan birinde, harika gözleri olan, buralarda gönüllü bir Türk elçisi gibi çalışarak insanlara Türk motiflerini, zeytinyağlı sabunlarımızı, çinilerimizi tanıtan, üstelikte briç tutkunu, sadece tutkun değil şampiyonu ve nihayetinde briç hocalığı yapan tatlı arkadaşım Elvan'nın doğum günüydü. Eh bu kadar özellikli biri için de ben briç tutkusunu seçtim ve elimden geldiğince resmettim. Yeşil bir çuhanın üzerinde dizilen oyun kartları ve briç kontratları Elvan'nın çok hoşuna gitti. Bakalım siz de beğenecek misiniz?

Kek Emel Başdoğan'nın çikolatalı pandispanyası idi. Kreması ise ganaj. Ama bu sefer ganaşı hazırlarken 300 gr krema, 300 bitter çikolata, 200 gr da beyaz çikolata ve 1 kaşık tereyağı karıştırdım. Ganaş ılıkken de içine nane likörü ilave ettim.Katları da acı badem likörü ile tatlandırdığım sütle ıslattım. Ve içine badem krokantı ve damla çikolata koydum.

ELvan'cım yüzün her zaman o akşam ki kadar gülsün ve hep böyle neşeli ve mutlu ol. Upuzun sağlıklı bir hayat diliyorum senin için oğulların ve eşinle beraber.

1 yorum:

Hülya dedi ki...

Çok değişik ve güzel bir pasta olmuş ellerine sağlık.