24 Aralık 2006

Domates Soslu Somon

Bir süredir ortalıkta somon balığı nasıl pişirilir diye tarif arıyorum. Somonu hep benim ufaklıklara biraz soğan, patates, limon suyu ve az su ile buharda haşlayarak verirdim. Ama bizim için pekte cazip gözükmezdi bu tarif. Yani ne bileyim omega 3 açısından çok zengin diye sadece çocuklara vermem yeter diye düşünmüşüm demek. Ama nasılsa bir gün kendimiz için niye pişirmiyorum diyene dek. Tamam da bu sefer de nasıl pişirmek gerek. Aradım taradım interneti ve buldugum tarifler içerisinde 5 tarifi birleştirerek kendi stilimi yaratmaya çalıştımç Ve biliyor musunuz başardım da. Çünkü biz bayıldık somonun bu haline. Hatta kızlar da bayıla bayıla yediler. Bundan sonra benim içinde çnde gelen balıklardan biri olacak bu şekilde pişmiş somon. Şiddetle tavsiye ederim.

*3 parça steak somon
*2 s.b. domates suyu
*1 limon suyu zeytinyağı
*4-5 kuru soğan
*1 büyük patates
*2 diş sarımsak
*biraz kuru fesleğen
*maydanoz

Öncelikle balıklar yıkanır ve biraz zeytinyağı ile yağlanarak bir fırın kabına dizilir. Fırının üst ızgarası açılarak balıklar sos hazırlama süresinde çift taraflı ızgara yapılır. Ama çok pişirmemeye dikkat edilir. Balıklar ızgaradayken domates suyu, limon suyu ve minik rendelenmiş ya da ezilmiş sarımsak karıştırılır. Bir yandan da soğanlar halka halka kesilir, patatesler yarım ay şeklinde doğranır. Arada balıkları ters yüz yapmayı da unutmamak lazım elbette. Tüm hazırlık aşaması bitince fırından balıklar çıkarılarak domates sosusun bir kısmı kaşıkla balık parçalarının üzerine paylaştırılır. Sonra sogan halkaları balıkların üstüne ve aradaki boşluklara konur, kalan sos dökülür. Fırın kabımızın yanlarına da yarım ay patatesler dizilir. İnce kıyılmış maydonoz tüm bu malzemenin en üstüne konur. Soğan ve patatesler de pişene kadar yaklasık 230 derecelik fırında pişirilmeye devam edilir. Aman dikkat!.. Balıktan sonra fırında başka bir şey mesela benim gibi kurabiye pişirmeye niyetlenirseniz fırının ısısını düşürmeyi unutmayınız. Yoksa yanmış kurabiyelere mahkum olabilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de tam seni aramayi planliyordum tarifi hatirlatman icin, tembellik etmeyip internette aramaya kararverdim birde ne goreyim sen coktan siteye koymussun cok sevindim... Elif