18 Kasım 2006

Kıymalı Taze Bezelye

Aslında ilk yemek tarifimde bayağı bir ikileme düştüm. Biz çocukken Bursa da bu sebzeyi bezelye, yuvarlak yeşil olan iç kısımlarını ise araka diye bilirdik. Ne zaman biraz büyüyüp başka şehirler farklı mutfaklar gördüm benim yıllardır araka diye bildiğim şeyin bezelye diye tanındığını, benim bezelyemin ise fazla meşhur olmadığını anladım. Yeşil yuvarlak iç bezelyeyi çok severim ve sıkça pişiririm. Ama yıllarca Bursa dışında yaşamanın alışkanlığı ile nerdeyse benim asıl taze bezelyemin tadını unutacakmışım. Bu yaz İstanbul'da salı pazarında yeniden buluştuk kendisiyle ve bir kaç sefer hasret giderdik. Aslında yıllarca böyle lezzetli bir sebzeyi nasıl olmuşta atlamışım diye çokça da hayıflanmıştım.

Ve geçen gün markette o güzel yeşil şeylerle yeniden karşılaştım. Diğer sebzeler göre biraz daha pahalı olmasına aldırmadan aldım, hemen eve gelip heyecanla pişirdim. Eee bir de gündemde akşam menüsü olunca hemen fotoğrafını çektim. Kimbilir belki tanımayıp yapmak isteyen olabilir diye.

yarım kilo taze bezelye
200 gr kadar kıyma
1 orta boy soğan
1 kaşık domates salçası
Sıvı yağ

Bir çok yemekte olduğu gibi yemeklik doğranan soğanla salça sıvı yağda biraz kavrulur. Ardından kıyma da eklenerek renkleri dönene kadar kavrulmaya devamedilir. Bu arada bezelyelerde eklenir. Sebzeler diriliğini kaybedince su ve tuz ilave edilerek yemek pişmeye bırakılır. Bu arada dipnot olarak ben hemen her yemeği düdüklü tencerede yaparım ve başka türlüsüde çok zor gelir. Düdüklü de buhardan sonra max 10 dakika yemeğin pişmesi için yeterli ama normal tencerede açıp bakma yöntemini kullanmak en iyisi. Ve işte afiyet olsun.

2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar,
Bu bezelye yaprak bezelye değil mi?? Eğer yanıt evetse hemen başlıyım ben.)))
Biz Trabzon'luyuz (merkezden) orda çok olurdu.Çocukken fazla sebze yemediğim için tadını bilmezdim.Gel zaman git zaman ben sadece yaprak bezelye yi yemeye başladım.Fakat tek türünü.))
Nasıl olduğunu pek bilmiyorum ama istersen senin için annemden öğrenirim bunun tavasını yapıyor annem üffff hemde ne üfff harika oluyor.Diyet dışında ve mevsiminde denenebilri bence..Teşekkürler güzel yorumun için.))Benim kusuruma bakma zamanını aldığım için..Ellerine sağlık,sevginiz bol olsun.Tatlı şekerleri öpüyorum burdan..

Adsız dedi ki...

slm.taze bezelye tarifini ararken sizi buldum.ben bezelye yemeğini iki sefer yaptım ama hiç güzel olmadı.ikisindede bezelyeler kart oldu.bende soğanı salçayı kavuruyorum bezelyeleri atıyorum birazda küp kesilmiş patates koyuyorum yarım saat süreyle kısık ateşte pişiriyorum neden bezelyelerim kart oluyor anlamıyorum.bir fikriniz varmı acaba?