17 Şubat 2008

Bir Doğum Gününün Ardından

Eskiden küçük kızım diye sevdiğim, abla olmasıyla otomatikman büyük kızım olan Ezgi gerçekten de büyüdü ve 6 yaşını bitirdi geçtiğimiz hafta. Onun 6 yaşına girmesi tüm yurtta törenlerle kutlanmadıysa da bizim cephede iki partiyle, bana bitmek bilmeyen gelen hazırlıklarla kutlandı ve şimdiden öbür doğum günüme daha çok mu var sorularıyla nihayete erdi. Hersene olduğu gibi bu sene de olayı abartmayacağım desem de kızımdaki heyecan, ben de onun heyecanını görüp mutlu etme isteği ve elbette pasta yapma merakı bir araya geldi ve biri okulda biri de apartmanımızın oyun yerindeki iki kutlama çıktı ortaya.

Asıl doğum günümüzün olduğu 12 Şubatta pastamızı ve çocuklara hediye verilmek üzere hazırlayıp paketlediğim aşağıdaki kurabiyeleri yüklenip okula gittim. Ezgi için okuldaki arkadaşlarıyla doğum günü kutlamak çok önemliydi, o yüzden cıvıl cıvıldı. Mumlar üflendi pasta kesildi, teker teke çocuklara hediyeleri verildi. Tüm bunları hazırlamak için bir gece önceki uykusuzluğum, onların bu pasta çok lezzetliymiş deyişleri ile hediyelerinin kurabiye mi oyuncak mı olduğunu ayırt edememenin şaşkınlığını yüzlerinde görmem ile geçip gitti. Prenses pastamızın pandispanyası; çikolatalı kek, iç kreması; süt kreması, pudra şekeri ve krem ole ile oluşturulmuş turulmuş beyaz krema, içi; ananas, şeftali ve muzdan oluşan, dışı ise ganajdandı.
Kurabiyelerimiz ise burada daha önce renkli olarak yaptığım kurabiyelerin renklendirilmeden pişirlmiş haliydi.
Gene de bizim aslı partimiz hafta sonu oldu. Masamızı da bu şato şeklinde pasta süsledi. Dekorasyon aşamasında itiraf etmeliyim ki çok ümitsizliğe kapıldım. Sadece hamurla kaplanmış hali benim gözüme o güne kadar yaptığım en kötü pasta olarak geliyordu. Ama biraz süslemeyle durumu kurtardım diyebilirim.
Pastayla ilgili bir iki detay paylaşmak istiyorum:

1- Emel Başdoğan'nın kakaolu pandispanyasını yaptım

2-İçine mascarpone, süt kreması, pudra şekeri, çilek sosu ile lezzetlendirdiğim kremadan sürdüm, çilekler döşedim

3-Dışını gene ganaj yaptım.

4- Kule olacak kısımları ise tam tersine sade pandispanya ile yaptım ve içine sadece ganaj sürerek rulo yaptım. Pandispanya tarifini sonra vereceğim çünkü çok lezzetli ve rulo pastalara özel bir tarifti. Ama benim hesaba katamadığım bir şey oldu. rulo kulelerim kekin yumuşaklığından dolayı istediğim gibi düzgün durmadı. Sanırım yağlı ve daha tok bir kek kullanmalıymışım ben bu pastada. Ama bir iki ankraj çalışmasıyla onları da ana pastaya sabitlemeyi başardım çok düzgün durmasalarda.

5-Özellikle bu pasta da keşfettim ki ben pastayı kesinlikle dolaptan yeni çıkmış ve aç karınla seviyorum. Parti sırasında yediğim pasta ile kalan pastanın ev de dolapta bekledikten sonraki hali arasında bence çok fark vardi. Soğuk hali bir harikaydı.

Çocuklar elbette çok beğendiler pastayı, onlar için benim kusur dediğim hiç bir şeyin önemi yoktu, şatoya benzemesi yeterliydi.
Bir parti söz konusu olurda başka yiyecekler olmaz mı?
Mesela şu yeşil olan pasta daha önce kızkardeşimin burada yazdığı ıspanaklı kekin azıcık dekore edilmiş hali. Diğer tuzlu kurabiyeler ise Selin Çağlayan 'ın tarifini buradan aldığım kurabiyelerinden. O onları balık şeklinde yapmıştı ben ise yukarıda yaptığım kurabiyelerin kalıplarıyla kestim.
Aslında sıradaki biscotti tarifini de uzun uzun buraya yazmak istiyorum bir ara kayıtlarımda bulunması açısından ama ben yazana kadar siz Cafe Fernando'ya uğrayıp Sevgili Cenk'in zevkle uyguladığım tarifini kullanabilirsiniz. Oraya gitmişken onun haşhaş tohumu ile yaptığı ve kesilikle çok çok daha muntazam olan milföy çubuklarına bakabilirsiniz.
Partinin bitiminde Ezgi'ye sordum eğlendin mi diye. "Çok dedi çok eğlendim". En çok dedim nesi güzeldi peki. "Herşey öylesine güzeldi ki" diye cevap verdi. İşte bu da herşeye değdi.

21 yorum:

Hülya dedi ki...

Ne mutlu ki çocuğuna böyle güzel pastalar yapabilen bir annesin.Kızını ve seni çok tebrik ediyorum.Herşey çok güzel.Kusur falan da yok;)Bilesin....

Adsız dedi ki...

Cafe Fernando'dan iki tarif! Göğsüm kabardı doğrusu. Beğenmenize çok sevindim. Herşey harika görünüyor. Ellerinize sağlık!

Adsız dedi ki...

gerçketen da herşey harikaymış
mutlu yıllar prenses
sevgiler

Nukhet dedi ki...

Hulyacim
Guzel sozlerin icin tesekkurler. Allahtan minik ciceklerim vardi da durumu fazlasiyla kurtardilar. Sevgiler

Sevgili Cenk
Aslinda ayni gun de bir tarifin daha vardi hani peynirli domatesli tartin. Ama onu ayri yayinlayayim 'diye buraya almadim. Bilmem 3 tarif gogsunu daha da kabartir mi. Ziyaretin icin cok tesekkurler ve tabi tarifleri paylastigin icinde. Sevgiler

Cok tesekkurler Yesim, hem ziyaretin hem de iyi dileklerin icin. Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bu şato pasta olamaz hem de kurtarılmış bir pasta hiç olamaz Nükhet. Ellerine sağlık, harika olmuş tabi diğer yaptıkların da öyle. Prensese nice mutlu yaşlar diliyorum. Böyle hünerli annesi olduğu için ne kadar şanslı.
Sevgiler kucak dolusu...

lezzetlilerim dedi ki...

Nükhetcim öncelikle kızının yeni yaşını kutlarım. Allah ona daha nice güzel seneler nasibeder inşallah.

Pastalarda nefissss, süperrrrr, muhteşem olmuş. Kusur falanda göremedim ben.Sabrına ve becerine hayran olmamak mümkün değil ellerine sağlık. sevgiler.

Nezaket dedi ki...

Ezgi nin yeni yasi kutlu olsun. Hep saglikli ve mutlu ailesiyle uzun bir yasami olur. Annesi dokturmus yine. Nukhet cigim ellerine saglik hepsi birbirinden guzel olmus. Sevgilerimle

cilek-marzipan dedi ki...

Sevgili adaşımın doğum günü kutlu olsun.. Nice mutlu yaşlara..
Her zaman zevkle takip ettiğim bir blogun var, pastaların hep ince zevkini gösteriyor.. Şatolu pastayı çok ama çok beğendim,kısmetse Mayıs ayında ben de kızım için yapacağım , o zaman ipuclarını alırım senden..

Ellerine sağlık
Ezgi

Seda dedi ki...

öncelikle kızının doğum günü kutlu olsun daha nice sağlıklı yaşlara...
pastalara gelince gerçekten harika olmuşlar canım.şato pastada sen kusurları görsende başkaları bun elbetteki fark etmez.onlar sadece muhteşemliğine baka kalmışlardır.
ellerine kollarına sağlık...

HULYA dedi ki...

Öncelikle minik prensese hayırlı yaşlar.Pastaların hepsi de birbirinden güzel olmuş.ellerinize sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler
(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

Unknown dedi ki...

Nuket'cim Ezgi'nin yeni yasini kutluyor,mutlu,saglikli,basarili, sevdikleriyle beraber uzun yillar diliyorum.Pastalarina gelince inan harika gorunuyorlar. Ozellikle sato pasta renklerinin uyumuyla cok guzel olmus.Kule kisimlari bendeki kitapta sadece seker hamurundan yapilmis sekilde vardi.Birde benim aklima yuvarlak katlar halinda kule sekli verilse, rulo pasta yerine, nasil olurdu diye geldi.
Benim ufaklikta Temmuz'daki dogum gunu icin simdiden hazirlik yapiyor inan :)Cocukluk baska bir sey :)
Sevgiler...

NiNo dedi ki...

canim ya hala inanamiyorum bu kadar buyuduklerine nice mutlu yillar dilerim minik kizina harika seyler yapmissin annsi hangi birini saysin cocuk ;)

Adsız dedi ki...

Öncelikle prensesin doğumgününü kutlarım, nice yıllara...
Sizinde ellerinize sağlık, herşey çok mükemmel olmuş.
Sevgilerimle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Nukhet'cigim,
Hersey cok guzel, ellerinize saglik. Ezgi'ye nice saglikli yillar diliyorum, sevgiler.

ilker'in mutfagi dedi ki...

pastalar harika.kızınızın doğumgününü kutluyorum.nice sağlıklı yaşlara inşallah.12 şubat benimde eşimin doğumgünüydü.bende şeker hamurlu bir pasta yaptım.ama asıl önemlisi 28 şubat oğlumun doğumgünü.heyecanımı anlatamam.bu sene daha bir aklı eriyor doğumgününe 4 yaş olacak nede olsa.bende süngerbob pastası yapmayı düşünüyorum.bakalım becerebilecekmiyim.bu arada kahverengi gıda boyası bulamadım.kakao kullansam olurmu diye sormak isterim size.siz bu konuda epey bilgilisiniz.eğer kullanabilirsem nasıl kullanmam gerekiyor acaba.şimdiden teşekkür ederim.sevgiyle kalın.

Feyza Fidan dedi ki...

Nükhetcim, herşey okadar güzel ve sevgi dolu yapılmış ki :))) Hele pastana bayıldım..Tam tablo gibi olmuş..Kızım görmesin aman diyim, bütün hayal dünyası aynı kare içinde toplanmış :)))))
Güzel prensesinin doğum günü kutlu olsun..Sağlıklı, sıhhatli, mutlu, anne ve babasıyla birlikte çook uzuuuuuuuuuuunnnn bir ömür diliyorum kuzucuğuna..
Sevgiler..

Müge Hüner dedi ki...

Nükhetciğim;
Güzel prensesin doğum gününü kutlarım. Çokda güzel maşallah. İnşallah yaşadığı her yıl, girdiği her yeni yaş ona bu yıl olduğu gibi mutluluk getirsin, yüzü hep gülsün.
Pastaların her zamanki gibi şahane, dakikalarca izledim, ellerine sağlık.

Nukhet dedi ki...

Burcin, Azize, Nezaket, Ezgi, Seda, Hulya, Nihan, Pinar, Aybike, Ilker, Nilgun, Feyza, Muge

O guzel sozlerinize, dileklerinize, iltifatlariniza ck ama cok tesekkurler. Siz benim kendimi cok iyi hissetmemi sagliyorsunuz.Tesekkurler ve Sevgiler

Nilguncum

Evet de yaptigim hatayi kulenin biri tamamlaninca farkettim. Aslinda o yuvarlaklar ters yonden dizelendi. Once alttan genis yerden baslayip yukariya dogru
cikmak gerekiyordu. Aman bos ver bir dahakine de oyle yaparim.

Sevgili Ilker

Ben kako kullanmadim ama kullanan arkadaslar var. Ondan baska kahverengi boyan yoksa yesil ve kirmizi boyalarini karistir kahverengi elde edersin.Bu dedigimi jel boyalarla yapabilirsin. Bundan baska aktarlarda satilan toz gida boyalari var, koyu renkleri elde etmekte ben onlari basarili buluyorum. Toz kirmizi ve yesil alirsan bir kucuk kapta biraz yesille kirmiziyi karistir ve bir kac damla gliserin ekle, iste sana hazir jel kahverengi boya. Tonunu ayarlamak icin kirmizi ve yesilin miktarini ayarlarsin. Sevgiler ve kolay gelsin

Selcen Şenocak dedi ki...

Güzel kızına nice mutlu yıllar.

Beğenilmeyecek gibi değil her şey sevgi dolu mükemmel olmuş pastalara bayıldım ellerine sağlık.

Sevgilerimle...

Selcen Şenocak dedi ki...

Güzel kızına nice mutlu yıllar.

Beğenilmeyecek gibi değil her şey sevgi dolu mükemmel olmuş pastalara bayıldım ellerine sağlık.

Sevgilerimle...

Nurten dedi ki...

bu pastalar harika görünüyor, ellerine sağlık :)

Veee minik prensesin doğum günü kutlu olsun :)