28 Ağustos 2007

ÇİÇEK SEPETİ

Ben bir kere pasta yapmaya başladım mı arka arkaya gelir genelde. Herhalde pasta aşkım kamçılanıyor yapılan bir pastadan sonra. Hoş bu pasta da bahanem de çok geçerliydi aslında. Kazıklı pastanın yapıldığı doğum günün hemen ertesi burada çok sevdiğimiz bir arkadaşımızın da doğum günüydü. Benim gibi bu işi yapmayı seven birinin de vereceği en uygun hediye pasta olacağı için kollar sıvandı ve ortaya bu neşe dolu çiçek bahçesi çıktı.
Pastanın fikrini şu kitaptan aldım. Oradaki hali çok daha güzel elbette ama ben benimkinin sonucundan da hoşnut kalmadım dersem yalan olur.
Pastanın dekorasyonu ile ilgili teknikten bahsetmek istiyorum biraz size. Yapmayı planladığınız şeklin kalıbını önce pastanın üzerindeki şeker hamuruna kalıbı fazla bastırıp hamuru kesmeden çıkarıyorsunuz. Sonra kabarık durmasını istediğiniz orta kısımlarına hazırlamış olduğunuz royal icingten sıkıyorsunuz. Bu dolgu malzemesinin kuruması için beklemeniz gerekiyor. Ben ortalama 24 saat sonra kuruyan icingleri renkli hamurla kaplayıp çiçekleri oluşturdum. Ama önceden planlamadığım halde boş kalan yerlere yaprak ve küçük çiçekler yapmak istediğim için de şöyle bir yöntem izledim. İcing yerine dolgu olarak minik bir şeker hamurunu elimde şekle uygun hale getirip azıcık suyla oraya yapıştırdım ve onun üzerini kapladım. Böylece beklememe gerek kalmadı.
Yöntemin gerisini ise tahmin ediyorsunuzdur. Aynı kalıpla renkli şeker hamurundan da yaprak ya da çiçeği kesip merdaneyle birazcık genişlettim ve dolguların üzerine koydum. Kenarlarına da düz bir ruletle sınır çektim. Hepsi bu kadar. Sisteme alıştıktan sonra yapması çok kolay. Böylece şeklillerimiz modelleme gibi olmasa da pasta üzerinde üçüncü bir boyuta daha kavuşuyorlar.
Pastayla ilgili detaylardan bahsedelim birazda. Bu sefer pandispanya için Emel Başdoğan'nın kek tarifini kullandım gene. Ama bu sefer yapım aşamalarını da görüntüledim sizler için. Çünkü eğer bu sırayla uygulanmazsa çarçabuk bir faciaya dönüşebiliyor bu pandispanya.

Kakaolu Islak Pandispanya için
6 büyük boy yumurta (sarısı ve beyazı ayrılacak)
170 gr toz şeker
1/2 çay bardağı portakal suyu
120 gr un
40 gr kakao
1.Önce unumuzu ve kakaomuzu bir kaba eleyip karıştıralım
2. O da sıcaklığına getirdiğimiz yumurtalarımızı beyaz ve sarısı karışmayacak şeklide ayırıp ayrı kaplara alalım. Bunun için minik bir kaseye 1 yumurtamızı sarısını ve beyazını ayırarak kıralım. Sarısını diğer büyük kabımıza aktaralım, küçük kasedeki beyazımızı inceleyelim sarı var mı diye yoksa diğer büyük çırpma kabına alalım. Eğer azıcık bile sarı karışmışşa panik olmayalım. Bir kaşık yardımıyla sarıyı oradan alıp dier sarılara aktarmak kolay. Ama yapamayacaksanız siz o yumurtayı ayırın diğeri ile devam edin. Böyle küçük kase ile çalışırsak diğer yumurta beyazlarını tehlikeye atmamış oluruz.
Şekerimizi ölçelim ve yarısını beyazlara yarısını sarılara koyalım.
Sarıları şekerle çırpalım, sarıların rengi açılınca ve şeker eriyince işlemin sonuna yaklaştık demektir. Bu aşamada da portakal suyunu da ekleyelim ve biraz daha karıştıralım.
3. Yumurtaların beyazlarını da ayrı yerde şekerle resimdeki gibi kar haline gelene kadar çırpalım. Eğer tartarınız varsa bu aşamada bir çimdik de ondan ekleyin ki beyazlar daha sert olsun. Dikkat edilmesi gereken kullandığınız mikser uçlarının tamamen temiz ve kuru olması. Aslında ben resimleri yalnış koymuşum, önce beyazları çırpıp ardından sarıları çırpmak daha akıllıca. Beyazların çırpma süresi 5-10 dakika sürüyor. Yumurta tepecikleri oluşup katı bir kıvam haline gelince bırakın.
4. Şimdi mikseri bir kenara koyun. Yumurta sarılarını beyazların içine bir iki seferde katıp çırpma işlemi yapar gibi karıştırmadan nazik nazik tahta kaşıkla bir birine yedirin. (Sakın ola benim daha önce yaptığım gibi unu sarılarla karıştırmayın)
5. Kakaolu unlu karışımın yarısını yumurtaların içine eleyin ve karıştırın gene nazik nazik, biraz karıştırdıktan sonra diğer yarısını da katın.
6. 6. resimdeki gibi bir hale gelince de yağlanmış kalıbınıza alıp önceden ısıtılmış orta dereceli (yaklaşık 175 derece) fırında pişirin. Eğer bu sıraya uyduysanız korkmayın kek çok başarılı olacak. Ama sakın ilk yarım saat fırının kapısını açmayın olur mu?
Bir de şu yandaki resimde ki de neyin nesi diyorsanız eğer mutfağınızda bir silikon spatulanız yoksa mutlaka edinin derim size. Bu spatula sayesinde herşeyi kaplardan ziyan zebil olmadan sıyırabiliyorum. Şiddetle tavsiye ederim. Ben de zaten sevgili Zinnur'un tavsiyesine uymuştum, yeniden teşekkürler Zinnur.
Kreması için gene mascarponelu kremadan kullandım. 200 ml süt kreması ile 250 gr mascarponu 1 kaşık pudra şekeri ilavesi ile çırpıp, benmaride eritilmiş 200 gr çikolata ile karıştırdım. Ama çikolatayı kattıktan sonra mikser kullanmayıp sadece kaşıkla karıştıracaksınız. Biraz dolapta bekleyince kullanıma hazır hale geliyor. İçinde de frambuaz ve çikolata var. Dışını beyaz şeker hamuru ile kapladıktan sonra, çevresine de çikolatalı şeker hamuru ile sepet havası verilmiş bir bant çektim.
Bu kadar uğraştıktan sonra bir iki aksilik yüzünden ben doğumgününe katılamadım ama pastamı gönderdim. Aldığım bilgilere göre önce kesmeye kıyamamışlar ama sonrasında afiyetle yemişler. Tüm güzellikler seninle osun Myra.

22 yorum:

Selcen Şenocak dedi ki...

Sevgili Nükhet pasta mükemmel olmuş ellerine sağlık Silikon spatulayı hep görüyorum ama almadım senin tavsiyen üzerine alacağım gerçektende ne kadar güzel ziyan olmadan tencere temizlenmiş teşekkürler tavsiyene ellerine sağlık canım sevgiler...

aylin dedi ki...

Nükhet'çiğim,

Eline sağlık, çok da güzel olmuş. Aynı modeli ben de hep kitapta görürüm ama yapmak daha kısmet olmadı. Kolay gibi görünüyor aslında, ama biraz titiz çalışmak gerek galiba. Neyse, boş vaktimde denerim artık. Sevgiler,

Cafe Gusto dedi ki...

N�khetci�im ellerine sa�l�k harika olmu�.Ayr�ca arkada��na mutlu y�llar.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Nükhetciğim,
Kendim pek uygulayamasamda yapılış aşamalarını gösteren tariflere bayılıyorum, yemek programı izlemek gibi gibi oluyor, çok keyif alıyorum. Ellerine sağlık, pastanın yapılışını okurken ilk defa ağzım sulandı:)

lezzetlilerim dedi ki...

Canım ellerine sağlık pastan çoook harika .Slikon spatula gerçektende ziyan etmiyormuş. Gerçi bizde parmaklarımız sayesinde ziyan olmuyor ama çocuklar her zaman olmayabilir dimi?
sevgiler

Behiye dedi ki...

Nükhet her pastan birbirinden şık. Gerçekten çok başarılısın. Komşular da çok şanslı:) Sevgiler.

Nukhet dedi ki...

Sevgili Almula
Hani silikon zararli falan deniliyor ama ayni zamanda da mucizevi bir madde. EH silikonun zarari yuksek isida cikiyormus madem o zaman ben de bu silkonlu spatulayi tavsiye edebilirim diye dusundum. Nasil olsa firina girmeyecek ya. Iltifatlar icin de tesekkurler. Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Aylincim
Gercekten de kitaptaki hali cok guzel. Ama bende onun ki gibi bir cicek kalibi olmadigi icin boyle bir sey cikti ortaya. Bence birgun sende dene eminim seninki de harika olacaktir. Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Sevgili Serpil
Guzel yorumun icin tesekkurler. Bu aralar zor gunler gecmis sizde. Once oglusunun hastalanmasi sonradan da o korkunc sel. Cok gecmis olsun canim. Sevgiler

Mugeee
Ama itiraf edelim yemek programlari daha zevkli hele ben Oliver`in programina bayiliyorum eger denk gelebilirsem tabi. Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nükhetcim, iki elim kanda olsa senin sayfaya bakmadan şu bilgisyarı kapatmıyorum. Yine harika 1+3 pasta ile karşılaştım. Amam bu pasata başka güzel olmuş, hatta çok asil buldum. Teknik için de teşekkürler çünkü ben de dümdüz kesilen parçaların pastada boyut yaratmamasından şikayetçiydim. İşte çare bulundu! Becerikli ellerine sağlık canım.

ufukmutfakta dedi ki...

Nükhet çok güzel ve değişik olmuş, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

cnm cım harıka bır pasta... hem de bombelı bombelı... bızımle bu dahıyane fıkrı paylastığın ıcın tsk ler...

ayrıca, evde pasta derslerı zor oluyormu? bugun bende boyle bır teklıf almısken sende rastlamak super oldu:))

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

nukhet cım sormayı unuttum, linklerime eklemek ısterım sakıncası yoksa:)

fıdan

Yaren dedi ki...

Pasta gene harika gözüküyor.Ellerine saglik,kandilin kutlu olsun

Hülya dedi ki...

Farklı bir çalışma olmuş Nükhet.Ellerine sağlık.Çok da detaylı anlatmışsın ama daha iyi anlayabilmek için tekrar uğrarım sana...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Nükhet'ciğim ellerine sağlık harika olmuş. Bende kitapda bu modeli gördüğümden beri yapmak istiyordum. İnşallah banada bir gün kısmet olur bu model. Ayrıca pandispanyayı her aşamada anlatmanda eminim birçok kişinin işine yarayacaktır. Zira ben ilk bu tarifi yaptığımda karman çorman edip kaskatı bir pandispanya elde etmiştim. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

mrb yeni keşfettim sizi pasta süper blogdaki herşey gibi
ellerinize sağlık

Minik Kus dedi ki...

Nuket, her blogunu ziyaret edisimde sana hayran kalip gidiyorum. Butun pastalar birbirinden guzel. Senin su sansli arkadaslarinda olup, o gece birlikte pasta yapmayi dilerdim. Ben de bir gun seker hamuruna dokunabilecek miyim acaba :(

Yemekbahane dedi ki...

Nükhet

Hızına yetişmek ne mümkün.Dur durak bilmeden pastalar yapıyorsun harikasın :)

Ellerine sağlık ...

Sevgiler
Müge

ab-ı hayat dedi ki...

Gerçektende çiçek sepetini anımsatıyor bakınca pastan.Ellerine sağlık.Güzel ve ilginç pastalarının devamını bekliyorum.sevgiler...
bengisu

Yelda Özyurt dedi ki...

Cok hos olmus bu pasta gercekten, aslinda pastada cok fazla rengi sevmiyorum ben ama renkler pastana yakismis, ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

Nükhetcim , ben senin hızını takip edemez oldumm..Bir pasta deryası aldın başını gittin :)
Yine harika bir pasta çıkmış ortaya , ellerine sağlık