17 Şubat 2007

Mısır Gevrekli Kurabiye

Biz burada yani Dubai'de Türk bayanlar olarak ayda bir kez kitap klübü adı altında toplanmaya başladık. Önceden karalaştırdığımız bir kitabı okumaya çalışıyor ve bir sonraki toplantı da o kitap hakkında, yazarı hakkında fikirlerimizi paylaşıyoruz. Bir de çok hoş arabic bir cafe bulduk onun terasında minderlerde oturup şimdilerde havanın geceleri serin olmasından dolayı şallarımıza, montlarımıza sarınıp eğlenceli zaman geçiriyoruz. Ama elbette ki o kadar hatun bir araya gelince sadece konumuz kitap olmuyor. Hele bir de yanımızda yiyecekte götürmeye başladığımız için konu ister istemez tariflere geliyor. İşte bu mısır gevrekli kuabiyelerimi o gece kızların çok beğenmesi üzerine yayınlıyorum. Geç bile kaldım çünkü ne zamandır benden bu tarifi bekliyorlar. Tuğbacım senin için geliyor bu tarif. Ama sakın kurabiye ismine bakıp tatlı sanmayın, halis muhlis tuzlu bir lezzet. Hatta isterseniz acı bile.
1 su bardağı mısır gevreği (havanda dövülmüş)
3 çorba kaşığı yoğurt
2.5 su bardağı un
1 pk.margarin
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 adet yumurta sarısı
1 çay kaşığı karbonat
2 çay kaşığı pulbiber (opsiyonel)
1 tatlı kaşığı tuz
çöreotu

Unu, yoğurdu, küp küp kesilmiş margarini, zeytinyağını, pul biberi (çocuklar yiyecekse koymayın), karbonatı ve tuzu bir kapta karıştırın. Havanda dövülmüş mısır gevreğini de ekleyin. Malzemeler özdeşleşene kadar yoğurun. Hamur elinize yapışırsa çok az un ekleyin. Ceviz iriliğinde parçalar koparıp avucunuzda yuvarlayın. Çok az yağlanmış fırın tepsisine ya da pişirme kağıdı üzerine dizin, fırça ile yumurta sarısı sürün, üzerine çöreotu serpin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pembeşelene dek pişirin.
Bu tarifi yıllar önce Sofra dergisinin 20. sayısından almıştım. Bu kadar yılda o kadar çok pişirdim ve okadar zevkle yedikki. Umarım siz de denersinizde çok yapılanlar listesine eklersiniz. Sevgiler

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Nukhet'cim,
Kurabiyelerin cok istah acici gorunuyor, elinize kolunuza saglik. Istesem bir tane de bana verir misiniz?:))
Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Aybikecim

Ben sana kurabiyelerimden veririm ama sen de bana lahmacunlarindan vereceksin ona gore. Sevgiler

nilay dedi ki...

Nükhet'çim ;
ilginç bir tarif ,mısır gevreğinin kurabiyede kullanıldığını ilk kez görüyorum...denemek isterim birgün :) ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok güzel tarifleriniz var, izninizle sizi linklerime ekliyorum.