30 Eylül 2007

Çikolatalı Bademli Kek

Son zamanlarda o kadar yoğunum ki ne yeni tarifler ekleyebiliyor, ne diğer blogları ziyaret edebiliyor ne de gelen güzel mesajlarınıza cevap yazabiliyorum. Ama bugün yeni yemek bloğu sahiplerinden sevgili Işıl'dan gelen bir şeyler ekleyin çağrısı üzerine bir fırsat yaratıp ailece çok beğendiğimiz bu tarifi yayınlıyorum.

Her ne kadar işte çok yoğun olsam da akşam mutfağımda yeni denemelerim tüm hızıyla devam ediyor. İşte bu sağdaki kitap ta yeni edindiğim ve içerisindeki her şeyi yapma isteği ile yanıp tutuştuğum harika bir kaynak. Kitapla ilgili detayları buradan alabilirsiniz.
Öyle böyle değil tam anlamıyla bir badem deposu olan bu kekin tadı aslında hepimizi çok şaşırttı. Kekindeki badem tadıyla, kremalarının farklılığıyla gönül rahatlığı ile hatta biraz da şiddetle tavsiye ederim.


Keki için;
50 gr bitter çikolata
200 gr marzipan
200 ml süt
115 gr kekun (self raising)
2 yumurta
75 gr light muscovado şeker (sanırım bulunamadığı durumda esmer şekerde yeterli olur)

Ara Kreması için;
115 gr çikolata (ben gene bitter kullandım)
50 gr tuzsuz tereyağ
2 yumurta

Üst kreması için; (Ganaj)
150 ml süt kreması
150 gr bitter çikolata
File badem

1-Öncelikle keki yapmaya başlamadan fırını 180-190 dereceye ısıtalım, 17 cm lik kare kalıp ya da 18 cm lik yuvarlak kalıbı yağlayın tercihen kalıbı pişirme kağıdı ile kaplayalım.

2-Çikolata, marzipan ve sütü bir sos tenceresine koyun ve ısıtalım. Sürekli karıştırarak marzipanın ve çikolatanın erimesini sağlayalım. Karışım kaynamadan önce ocaktan alıp ve malzemeleri iyice karıştıralım.

3-Başka bir kaba unu eleyelim ve içine çikolatalı karışım ile 2 yumurtanın sarısını ilave edip ve çırpıalım.

4-Yağsız başka bir kapta da yumurtaların beyazlarını iyice sertleşene dek şekerle çırpalım ve çikolatalı karışıma ekleyelim. Kaşıkla, çırpılmış beyazları söndürmemeye çalışarak karıştıralım.

5-Karışımı yağlanmış kalıbımıza döküp 45-50 dakika pişirelim. Pişince çıkarıp tel üzerinde soğutalım.

6-İç kreması için; çikoltayı tereyağ ile beraber küçük bir sos tenceresinde düşük ısıda eritelim. Ocaktan alınca çırpılmış iki yumurta sarısını da sıcak çikolataya ekleyip karıştıralım. Gene yağsız bir kapta yumurta beyazlarını ya da pastorize yumurta beyazını sertleşene dek çırpıp kremaya ilave edelim.

7- Soğuyan kekin üzerinde eğer kubbeleşme varsa keselim, sonra da enine iki kata ayıralı. Tıraşlanan kısmı pastanın tabanın tabanı olacak şekilde tabağa koyalım. Araya kremamızı sürerek ikinci katı üzerine kapatalım.

8- Üst ganajı içinse; süt kremasını kaynama noktasına gelmeden ısıtalım ve içine çikolata parçalarını koyarak eritelim. Karışımı önce oda ısısında bekletelim sonra kekin üstüne ve kenarlarına sürelim. Ama ganajın kıvamı oldukça akıcı olduğu için biraz sıvadıktan sonra hem pastayı hem de kalan ganajı dolaba koyup yarım saat bekletelim. Yarım saatin sonunda kalan ganajı da pastanın üzerine sıvayıp kaşığın tersiyle resimdeki gibi yollar yapabilirsiniz ya da kremayı düzleştirebilirsiniz.

9-Son aşama ise file badem. Bir miktar file bademi yağsız teflon tavada ya da fırında hafifçe kavuralım. Sonra da pastamızın kenarlarına koyalım. Daha önce hiç denemediğim için bademi bu şekilde yapmanın bu kadar lezzet verebileceğini bilmezdim. Zaten kalan bademlerin bir kısmı yapım aşamasında benim tarafımdan kalanı da Ezgi tarafından mideye göderildi. O yüzden bademleri fazla fazla kavurmayı unutmayın.

Önemli Not: Eğer marzipanı hazırolarak bulamıyorsanız şuradan Pastacı tarifini kullanabilirsiniz. Buradkimarkette rahatlıkla bulabildiğim için ben hiç kendim yapmayı denemedim.

21 yorum:

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Merhaba Nükhetciğim,
Hıhh! şimdi oldu. Şöyle güzel bir pasta ile ekranlarımızı şenlendirdin yine. Seni zorlamak istemezdim ama böyle uzun süre sesiniz çıkmayınca merak ediyorum, sağlığınız yerinde mi diye.İyi olmanıza sevindim. Pasta çok güzel . Bir de marzipanın yerini tutacak hamurun adresini vermen çok iyi olmuş. ellerine sağlık,siteme uğraman beni çok mutlu etti.
Arada bir ben iyiyim diyip birşeyler yazın ki merak etmeyelim.
Kolay gelsin deyip sevgilerimi gönderiyorum.
i olmuş.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmm içindekilere bakılırsa çok lezzetli bir kek bu. Ellerine sağlık Nükhet.
Sevgiler,

Hülya dedi ki...

Bende tam"Marzipanı kendin mi yapıyorsun Nükhet"diyecektim ki yazının sonunda cevabımı aldım;))
Çok faydalı bir çalışma olmuş.Bilgilendirmişsin yine;))
Teşekkürler..Ve lütfen sık güncellenen sanal yapraklar;)))

MUTFAKISTAN dedi ki...

harıka gorunuyor bayıldım denemelıyım ellerıne saglık

Leziz Tarifler dedi ki...

Nükhet'çim,

Çok güzel ve lezzetli görünüyor. Bayıldım..

Leziz Tarifler dedi ki...

Nükhet'çim,

Çok güzel ve lezzetli görünüyor. Bayıldım..

Adsız dedi ki...

merhaba
pasta çok güzel görünüyor.eline sağlık.sevgiler

Tijen dedi ki...

Nefis görünüyor sevgili Nükhet. Ben de dün çikolatalı, pekmezli bir kek yapmıştım. Çok zaman olmuş kek yapmayalı, çayın yanında yemek pek hoşuma gitti.

Hanife dedi ki...

Nukhet'cigim,
Sayfana bir geldim, bu muhtesem seyle karsilastim. Nasil istedi canim bir bilsen:)
Ellerine saglik..

Adsız dedi ki...

Pasta harika görünüyor, ellerine sağlık. Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Nukhet'cigim,
Ellerine sgalik, bu ne muhtesem bir goruntu. Nefis olmus, sevgiler.

ebrulitatlar dedi ki...

Nükhet'cim senin kremalı ıspanak tarifini yaptım. Bloğuma koydum. Haber vereyim dedim. Bir bak istersen. Sevgiler...

sultan sönmez dedi ki...

Eminimki görüntüsü kadar tadı da harikadır.Ellerine sağlık süper görünüyor.

sultan sönmez dedi ki...

Eminimki görüntüsü kadar tadı da harikadır.Ellerine sağlık süper görünüyor.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nükhetcim hiç şaşırmadım pastanın güzelliğine, senin elinden ne çıksa bu kadar iştah açıcı görünüyor zaten. Nefis...

Nukhet dedi ki...

Sevgili Isil
Sayende bende yeni bir seyler ekleyebildim. Bir sure daa yogun olacagim, ustelik yarin aksam iki haftaligina Turkiyeye ucuyoruz, donunce sizleri ziyaret edecegim insallah. Sevgiler

Burcincim
Gercekten tadi cok farkli ve lezzetli. Ziyaretine tesekkurler. Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Hulyacim
EN sevdigim seylerden biri bu sayfalari guncellemek ama olamadimi olmuyor iste. Insalla onumuzdeki gunlerde. Opuyorum

Sevgili Filiz, tesekkurler, bence de denemelisin. Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Sevgili Feyhan ve Sarimutfak tesekkurler guzel yorumlariniza.

Tijencim
Ben de su pekmezli keki merak ettim. Sevgiler

Sevgili Hanife

Sen maharetli ellerinle alasini yaparsin eminim. Sevgiler

Nukhet dedi ki...

Tesekkurler Adasim Nukhet

Sagol Aybike, bir firsat bulup senin o guzel tariflerine bakamadim daa, ama aklimda. Sevgiler

Ebrucum
Geldim baktim yemegine ama enuz yorumm yazamadim. Begendigine cok sevindim. Ama evdekiler niye yemediki?

Nukhet dedi ki...

Sultancim

Vallai harikaydi, bak ker pasta icin soylemem bunu. Sevgilerm tesekkurler

Esracim
Ne seker bir iltifat bu boyle. Bugun bir ara sayfanda arika bir cikolatali pasta gordum, henuz yorum yazamadim ama benim yapmaya cesaret edemedigim tarzda bir sey yapmissin. Harika gozukuyordu. Sevgiler

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

pasta tk kelime ile nefis

başka söze hacet varmı bilmiyorum

sevgiler