26 Mart 2007

Terbiyeli Tavuk Haşlama

Son zamanlarda yaptığım pasta tariflerinin yerine taze taze akşam yaptığım şu güzel yemeğimi ekleyeyim dedim. Yoksa bir iki gün içinde yaptığım pastaları ekleyince buna sıra gelemeyecek bir türlü. İsmi ne olsun ne olsun desem ancak terbiyeli tavuk haşlama geliyor aklıma. Aslında etle yapılanını bloğumu ilk yayınlamaya başladığım günlerde vermiştim zorunlu bir mutfak faciasının ardından. Tarife buradan ulaşabilirsiniz. Şimdi ben de eski tarife baktım da küçük bir iki farkla tavuklusu da kısaca şöyle:
1 tane çok büyük bir patates
bir avuç kadar bebek havuç ya da 2 tane normal havuc irice doğranmış
Taze nane
kuru nane
2 yumurta
yarım kilo kadar yoğurt
2 kaşık un
Ve elbette tavuk; ben biraz göğüs biraz da baget kullandım
Tavuk, havuç ve patatesi tuz ekleyerek biraz bol suyla haşlayalım. Haşlama işlemi bitince bir kasede karıştırdığımız yumurta, un, yoğurt, kuru nane ve taze nane beşlisini yemeğin içine döküp, tuzunu ayarlayıp bir kaç dakika fıkırdatalım. İşte bu kadar, lezzetli , besleyici ve kolay bir yemek sofranızda. Aman şaşırmayın ılındıkça yemek biraz koyulaşacaktır.Afiyet olsun.

8 yorum:

Betül dedi ki...

eline sağlık Nükhet:)

Nukhet dedi ki...

Cok tesekkur ederim Betulcum. Ben de senin baklavana bayildim. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Nükhetcim, çok çok nefis yoğurda da tavuğa da dayanamam hele ikisi birarada ellerine sağlık..sevgiler..

aslı dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor...nanede çok yakışır gerçektende....sevgiler

nilay dedi ki...

Nükhet'çim ;
çok sağlıklı ve lezzetli bir yemek yapmışsın...ellerine sağlık canım :)

sevgilerimle

Aybike Ceylan dedi ki...

Nukhet'cim,
Ben bu yemegi cok begendim. Ellerine saglik.
Sevgiler

Defne dedi ki...

Nukhetciğim, bana sitem etmişsin ya telafi ettim umarım :). Canım arkadaşım seni hep takip ediyorum ama hızınıza yetişmek de benim için pek mümkün olmuyor, maşallah size! :) Bu sağlıklı ve bir o kadar da lezzetli olduğunu düşündüğüm haşlama denenecekler arasında yerini aldı. Defne kuzusuna öpücükler.

Yemekbahane dedi ki...

Nükhetcim,

Beni sobelemişsin. Teşekkür ediyorum sana !! Bu hafta hep iş seyahatinde olacağım için malesef hemen dahil olamıyorum oyuna ama döner dönmez yazıcam :)

Sevgiler,