11 Aralık 2009

RULO TİRAMİSU ( TIRAMUSU ROULADE)

İnsan bazen farkında olmadan yola çıkış noktasından oldukça sapabiliyor. Bu sapma sizi bazen ummadığınız yerlere de taşıyor. Mesela benim durumumda Akşam Menüsü'nün başlangıç noktasında amaç sadece denediğim ve beğendiğim, ister uydurma isterse de bir yerlerden almış olduğum tarifleri kayıt altına almak ve yeniden yapılacaklar listemi oluşturabilmekti. Amacıma bir anlamda ulaştım çünkü hala önceden yaptığım ve buraya eklediğim tarifleri yeniden yapmak için mutfağa gitmeden önce sitede tarifine bakıyorum. Ama bir anlamda da uzaklaştım çünkü yeni yaptığım tarifleri eklemektense yeni pasta modellerini eklemek için daha büyük heyecanlar duyar oldum.

İşte bu gün hem bu zinciri kırmak adına hem de dün yaparken yapımında ve sonrasında da tadımında büyük heyecan duyduğum bu tarifi burada ileride yeniden yapılmak üzere kayıt altına almak istiyorum.


RULO TIRAMİSU

2 tatlı kaşığı (tablespoons) kahve likörü
60ml (1/4 cup) su
2 tatlı kaşığı (tablespoons) ince taneli toz şeker (caster sugar)
1 tatlı kaşığı (tablespoon) nescafe
1 tatlı kaşığı (tablespoon) kaynamış su
3 yumurta
110 gr (1/2 cup) ince taneli toz şeker (caster sugar)
75 gr (1/2 cup) un (plain flour)
2 tatlı kaşığı (tablespoon) kıyılmış badem

Kahveli- likörlü krema
250 gr (1 cup) mascarpone peynir
125 ml (1/2 cup) koyu krema (thickened cream) (internette bir kaç yerde kaymağın karışılığı olarak gördüm ama kıvamı koyu krema diyebiliriz)
2 tatlı kaşığı (tablespoons) kahve likörü

Fırını 200-220 dereceye ısıtın

25cm x 20cm boyutunda dikdörtgen bir kaba kenarlarında 5 er santim taşacak şekilde pişirme kağıdı serin.

Kahve likörü, 60 ml su ve 2 tatlı kaşığı şekeri küçük bir kapta kaymana noktasına getirin, altını kısıp üstünü örtmeden 5 dk kaynatın, ateşten alıp, kahvenin yarısını ekleyip karışımda çözülmesinisağlayın ve soğumaya alın.

Kalan kahveyi 1 tatlı kaşığı kaynaıl suda çözün.

Yumurtaları ve 110 gr şekeri birkapta şeker çözülene kadar çırpın sonra kahveyi ekleyin
İki kere elenmiş unu yumurtalı karışıma ekleyip katlayarak karıştırın.

Elde ettiğiniz karışımı kağıt yaydığınız kalıba dökün, yayın ve üstüne bademleri koyun. Fırınd 15 dk pişirin.

Aynı boyutta kestiğiniz bir diğer pişirme kağıdına iki tatlı kaşığı toz şekeri serpin, fırından çıkardığınız keki ters çevirip bu kağıda çıkarın, alttaki kağıdı soyun ve kekisıcakken rulo yapıp ılınana kadar bu formda bekletin.

Bu ara mascarpon, krema ve likörü çatalla ya da miksere çırpın.

Ilınan ruloyu dikkatlice açın, önceden hazırlayıp soğuttuğumuz kahveli, likörlü karışımla fırça ile ıslatın. Hazırladığınız kremayı da kekin her yanına yayın.

Sonra yeniden rulo yapıp strech filme sarıp servisten önce en az 30 dk. buzdolabında bekletin.

Yazılanlara bakıp gözünüzü korkutmayın aslında gayet kolay. Ve değişik bir tiramusu yemek için gerekirse zorluğuna da değer.

Ve bilin ki bununla iki farklı misafir grubu ağırladım ve beğeni topladım. Böylece uzun aradan sonra buraya tarif yazmak için heyecanlandım.

Not: Tarif yanda resmini gmmrdüğünüz "Women's Weekly Cakes biscuits & slices" kitabından

4 yorum:

orgucuoyuncakcınine dedi ki...

TARİF HARİKA DA BURADA BU MALZEMELERİ BULMAK ZOR GALİBA.YAPTIKLARINIZI İMRENEREK İZLİYORUM

nurşen dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://nursen-yemek.blogspot.com/

50. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://birdemliksohbet.blogspot.com

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

21 ARALIK 2009 - 4 OCAK 2010

TARİHLERİ ARASINDA

http://nursen-yemek.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 50.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN
http://gelibolu17.blogspot.com
ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Aşçı Forum

Aşçı İş Arayanlar

Aşçı Arayanlar

Yerli Yemek Tarifleri

Aşçı Okulları

Dünya Global Mutfak

Profesyonel Yemek Malzemeleri



Profesyonel Sos çeşitleri


Tatlı Pasta Çeşitleri


Resturant Kurulumu


Yemek Üzerine İş yeri Kurulumu


Profesyonel Mutfak Malzemeleri


Gastronomi

文章 dedi ki...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡