13 Haziran 2009

CUPCAKE FESTİVALİ


Tam sabırsızlıkla bu Cupcake leri eklemeyi düşünüyordum ki birde baktım ablam da sayfaya son yaptığı marshmollow lu cupcake lerini eklemiş ::)) E kan işte çekiyor ..:) Her ne kadar farklı ülkelerde de olsak aynı zaman da aynı şeyleri yapıyoruz.. Geçenler de şimşek Mc Quenn yaptım ekliycem diye msn de yazıştığımız sırada bende Sally pastası yaptım demez mi::) Eee ama kemandı , cupcake di derken Mcquenn hala sabırsızlıkla Sally sını bekliyor Nükhet Hn cım.. Fazla bekletme bakarsın gözü dışarılara kayar bizim çapkının ::)))


Korsan tanıdık geldimi bu arada .... Ablamın daha önce yaptığı buradaki Korsan kurabiyeler arkadaşım Hilal in de çok ilgisini çekmiş ve bunlardan da birkaç tane yapmamı özel olarak istemişti.. Korsan yalnız kalmasın diyede yine tek gözü açıkta kalan birkaç tane de pembe şapkalı kız yaptım yanına :)



Efendimmm.... hah ne diyordum sabırsızlıkla bunları eklemek istiyordum çünkü yaparken ben çok eğlendim.. Eminim sizlerinde hoşuna gidecektir.. Yapmak isteyeceğinizi düşünerek tarifinide yayınlıyorum..

Kek hamuru benim sıklıkla yaptığım çaylı kek tarifi;

3 yumurta
9 yk toz şeker
1 sb sıvı yağ
1 sb demli çay
1 pk nestle kakao (3-4 yk )
Vanilya
Kabartma Tozu
Alabildiği un

Çok lezzetli bir kektir ilave olarak içine fındık kırığı koydum. Sırasıyla hepsini çırptım ve kekler 175 derecede piştikten sonra üst kısımlarını içine doğru biraz oydum.. Yalnız ben bu minik keklerı yaptığım sırada farkettım kı kakaom çok az kalmıştı ve yapabileceğim bişey yoktu.. 2 yemek kaşığı kadar koydum ama daha sonra içlerini oyduktan sonra içime sinmedi ve bitter çikolatayı bir miktar sıcak kremanın içinde eritip sıvı halde bırazcık çukurlara döktüm ki böylece az olan kakao tadını çikolata ile tamamlamış ve birazcık kekı nemlendirmiş oldum :) .. Ve çikolatayı içine emdikten sonra daha sonra yayınlayacağım ve aynı doğum günü için yapmış olduğum Power Ranger pastasının kremasıyla içlerini doldurdum..
Krema için herhangi bir ölçü veremiyorum yani 20 - 22 adet cupcake için yeterli olacak ganaj miktarını bilemiyorum ben pasta içinde bol miktarda yaptığım için... ama bildiğiniz yada sıklıkla okuduğunuz ganaj tariflerini uygulayabilirsiniz... Ancak aşağıdaki birimlerle içine maskarpon katarak yapabilirsiniz. Bende maskarpon alışkanlık haline geldi ganaj da yapsam herhangi bir kremada içine illaki koyuyorum.. Sanki daha hafif bir krema oluyor.


100 gr süt kreması
100 gr beyaz çikolata
100 gr maskarpon ..

Krema kaynama noktasına gelmeden ocaktan alınır ve içine beyaz çikolata konarak eritilir Oda ısısında ılındıktan sonra içine maskarponda katılarak çırpılır en yoğun kıvama geldiğinde çırpma işi bırakılmalıdır ki devam ederseniz krema kesiliyor .Birkaç saat dolapta beklettikten sonra keklerin içi doldurulur.

Bu işlemlerde bittikten sonra şeker hamurunun keklerın üzerine yapışması için ortadakı kremanın harıcınde kekın üst kenar kısımlarını ilk yaptığım bitter ganajla sıvadım.. Ve sonrası tamamen sizin haya dünyanız ve sabır gücünüz.. Ne kadar çok detay o kadar çok sabır..

Nasıl kurdelelerde şık duruyor değil mi? Tadı da çok güzeldi ::))

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Yaaaa muhteşemsiniz
Ben de yapmak istiyorum bunlardan :) Çokkkk beğendim.

Nukhet dedi ki...

Ne kadar civil civil olmuslar Elifcim. Ellerine saglik

cansudere dedi ki...

yaa canım bunlar süper ötesı olmuşlar cıvıl cıvıl ellerinize saglık sevgiler....

günay üsküdar dedi ki...

söyleyecek bir şey bulamıyorum, bu marfete şapka çıkarıyorum:))

Süpersin...
Günay üsküdar

Seda dedi ki...

çok güzeller cıvıl cıvıl ellerinize sağlık,sevgiler....

Özlem dedi ki...

Harika olmuş, ellerinize sağlık,
sevgilerimle

halime dedi ki...

bakmaya doyamadım,ben olsam yemeye de kıyamazdım.ellerine sağlık.sevgiler

Tijen dedi ki...

Çok uğraşmış olmalısın Elif. Ne çok emek. Cıvıl cıvıllar ama, rengarenk.

SELVİN VARIŞ dedi ki...

nekadar renkli ve eğlenceli şeyler bunlarr :))) ellerine sağlıkkk:)) süper olmuşlarr.....

Unknown dedi ki...

bayıldım bayıldım harikalar,ellerinize sağlık. Hayırlı Kandiller. Simidini almak için bloguma bekliyorum)) Sevgiler.

Unknown dedi ki...

bayıldım bayıldım harikalar,ellerinize sağlık. Hayırlı Kandiller. Simidini almak için bloguma bekliyorum)) Sevgiler.

Butikpartim dedi ki...

Harikaa..Gördüğüm en güzel cupcake'ler..

Elif Çetiner dedi ki...

Değerli yorumlarınız için herkese teşekkürler.. Burcumdan kaynaklı mıdır nedir .. Detay a inmiycem de desem her seferinde illa bide.. bunuda .. demeden edemiyorum.. Aranızda Başak olan varsa beni gayet iyi anlayacaktır. Ama ortayada böyel cıvıl cıvıl şeyler çıkınca bütün yorgunluklar gidip yüzde kalan sıcak tebessümü ben çok seviyorum .. Tıpkı sizler gibii

Sevgiler

halime dedi ki...

patatesli pide için yaptığın yorum beni iyice havaya soktu.çok teşekkürederim.iyiki blog açmışım dedim kendikendime.güzel yorumlar nasıl mutlu ediyor ve daha iyisini yapmaya yöneltiyor insanı.blogunuz harika.ellerinize kollarınıza sağlık.sağlıcakla...

halime dedi ki...

patatesli pide için yaptığın yorum beni iyice havaya soktu.çok teşekkürederim.iyiki blog açmışım dedim kendikendime.güzel yorumlar nasıl mutlu ediyor ve daha iyisini yapmaya yöneltiyor insanı.blogunuz harika.ellerinize kollarınıza sağlık.sağlıcakla...

Betül dedi ki...

Elifffff bunalr muhteşem yaaaaa !!!

Gerçekten tebrikler, ellerine sağlık, saygıyla eğiliyorum :)))