23 Aralık 2007

Çalışmalardan Özetler

Uzun süredir bu konuyla ilgili yazamadığıma bakmayın siz, yazamasam da geçtiğimiz ay içerisinde iki tane daha pasta çalışması yaptık marifetli arkadaşlarımla. Yandaki resimdeki bu becerikli eller yukarıdaki çok şirin pastaları kotardılar birer birer. Zeynep ve Seher oğularına ithaf ettiler pastalarını, Asuman ise bu sefer çiçek çalışsın diye ona saksıda çiçeklerle cıvıl cıvıl bir pasta yaptırdık. Asumancığım izninle şunu anlatmadan geçemeyeceğim. Pasta yapımının ertesi günü kızı okuldan arıyor ve bir kutlama için okula bir şeyler götürüleceğini ama annesine söylemeyi unuttuğunu anlatıyor ve ekliyor acilen bir şeyler yap getir diye. Asuman da hemen kapıyor bu çiçekli pastayı koşuyor okula. Ve aldığı o tüm iltifatların ardından suratında kocaman bir gülümseme beni arıyor mutlulukla. Diyorum ki ben de ona aldın sende takdir edilmenin zevkini, duramassın bundan sonra pasta yapmadan.

Elelrinize sağlık kızlar. Bundan sonra benim size öğretecek bir şeyim yok, yeni pastalara yelken açmak bundan sonra sizin elinizde.

Dedim ya artık temel anlamda onlara öğretecek bir şeyim pek yok, o yüzden birazda ben yeni şeyler öğreneyim diye, hem de bildiklerini benim gibi paylaşmak için can atan sevgili Seda, kursta öğrendiği kremalı pasta tekniklerini öğretmek üzere bir gece beni ve tüm birinci grubu evine topladı. Üşenmedi bizlere butter kremler, royal icingler yaptı, krema sıkma ve kaplama püf noktaları öğretti, tüm o güzelim malzemelerini bizimle paylaştı.

Sonunda bizde uğraşa didine şu üç şık pastayı çıkardık ortaya. Hepimiz kendi pastamızı çok sevdik, hepimiz sanki krema sıkmanın şeker hamuru kaplamaktan daha meşakkatli olduğunu konuştuk ve de bu işi beraber yapmanın daha da zevkli olduğundan bahsettik. O gece bize toplamak için dokundurtmadığı, korkunç halde dağıttığımız mutfağı geride bırakarak, saatin gece yarısını çoktan geçtiği bir zamanda, ellerimizde pastalar, gene çok güzel bir şeyler yaptık duygusuyla evlerimize döndük. Evet yorgunduk ve hepimizin krema sıkma çalışması yüzünden sağ kol kasları ağrıyordu ama çok mutluyduk. Teşekkürler Sedacım.

1 yorum:

Tulosh dedi ki...

Nukhetciğim öğrencilerinin hepsi çok başarılı gerçekten. Başarılı + şanslılar senin gibi bir arkadaşları oldugu için. Keşke bizede başlarda böyle birisi yardımcı olsaydı :(