15 Mayıs 2007

Besleyici Bir Kahvaltı

Aradan iki gün geçti ama geçte olsa anneler günümüz kutlu olsun. Hem uzakta olduğum annemi sevgiyle kucaklıyorum hem de kızları tarafından sevgiyle sarmalanan ben etrafımdaki tüm annelere, anne adaylarına, potansiyel annelere sevgilerimi yolluyorum.
Madem gündemimiz annelik, anneleri çok ilgilendiren çocuklarının doğru beslenebilmesi için yapılan binbir çabaya katkı olabileceğini düşündüğüm bir tarif eklemek istedim ben de. Muhtemlen bir çoğunuz zaten biliyor ve yapıyorsunuz, bir kısmınızın ise çok basit olduğu için belki aklına bile gelmeyen bir kahvaltı bu çikolatalı omlet. Yapımı pratik, hızlı ve gerçekten yanında sütle bir kahvaltıda olması gereken herşey var içinde.
Normalde Ezgi yumurtadan pek hoşlanmaz, haişlanmış yumurtanın yenmesi bizim için ev de her zaman sorun olmuştur. Hafta içi ben çalıştığım Ezgi de sabah çok erken okula gittiği için öyle uzun kahvaltı seanslarımız olamıyor. Hafta içi bir iki gün yumurta seansı yapmaya çalışsam da pek verimli geçtiği söylenemez. O yüzden haftasonu kahvaltılarında o ya da bu şekilde mutlaka yumurtalı bir şeyler oluyor bizim evimizde. Bu omlette sık sık yaptığımız bir çeşit. Aslında kendimize yaptığımıza asla çikolata sürmüyorum, bir kere yumurta ve nutella ikilisini düşünmek bile içimi kaldırıyor ama çocuklar hiç öyle düşünmüyor. Üstelik ağzına normalde çikolata sürmeyen bırakın kokusuna bile dayanamayan bizim hanım kendi isteğiyle oluşturdu bu nutellalı omleti. Herneyse ben sazı elime alınca kolay bırakmam o yüzden kolay tarafınden anlatayım bu omleti size.
Tarif göz kararı artık ayarlarsınız siz kafanıza göre. 4 kişilik bir kahvaltı için;
En az 4-5 yumurta
1 çay bardağı kadar süt
2-3 kaşık un
labne ve/veya beyaz peynir/ya da herhangi bir çeşit peynir
maydanoz ya da dereotu ya da semizotu ya da hiçbiri
tuz
Ben tüm malzemeyi robotta güzelce karıştırıyorum. Eğer yeşillikleri de koyarsam sonunda yeşil bir karışımım oluyor, istemiyorsam onları sonradan küçük küçük kıyırak koyuyorum. Bu arada bir yandan da kahvaltı sofrası hazırlandığı ve herkes yumurtalar için sabırsızlandığı için iki teflon tavayı da ateşe koyup içine biraz tereyağı koyuyorum. (Bu miktarda malzemeden ortalama 3-4 omlet çıkarıyorum) Ve örneğin dörtte bir karışımı tavaya koyup üzerine kapak kapatıyorum. Bir kaç dakika sonra kapağı kaldırdığımda omlet tavadan fışkıracak kadar kabarmış oluyor, bir spatula ile altını kontrol edip piştiyse omletı ters yüz ediyorum ve kapağı kapatıyorum.
İşte bu aşamada bu omleti Ezgi için yapmıyorsam kapağı yeniden açıyorum ve omletin yarısına rendelenmiş kaşar koyuyorum diğer yarısını da üstüne kapatıyorum, altını kapatıp bir dakika kendi sıcaklığında kaşarların erimesine izin veriyorum. Ve işte servise hazır.
Ezgi için ise omlet henüz sıcakken üzerine nutella sürüp rulo yapıyor ve birer yudumluk kesiyorum. Haspam bazen kesilmesin istiyor öyle yiyecekmiş o yüzden aman siz mutlaka danışın bızdıklara servis konusunda. Bazen ona da kaşarlısından yapıyorum ama gene çikolata sürüyorum. Çikolataların arasından kaşarlar görününce hoşlanmıyor ama idare ediyoruz.
Bu çok basit omleti aslında servis yapacağınız malzemelerle çeşitlendirebilirsiniz. Biraz krep biraz omlet arası bir şey. Krepide benzer şekilde daha az yumurta daha çok süt ve unla yapıyorum zaten. Bir de peynir ve yeşillik koymuyorum.
Belki bu hafta sonu sizde bizim gibi omlet yersiniz, ne dersiniz?

5 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Nükhet'ciğim ellerine sağlık. Ne kadar çok alternatif üretmişsin bravo diyorum. Hem çalşıp hem de bu kadar hamarat bir insan olduğun için seni ayrıca tebrik ediyorum canım.
Sevgiler,

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nükhet hanım merhaba bizde de yumurtanın tüketilmesi sorundur nutellalı omleti en kısa sürede oğlum üzerinde deneyeceğim :))
Ellerinize Sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba..ben bu çikolatalı omlete benzer çikolatalı krep yapıyorum,tadı güzel oluyor,bu da güzel olur sanırım.bu arada pastalar ne böyle..iki saat oldu hala inceliyorum,artık bu pasta konusunda kimse eline su dökemez,şahane hepsi.ellerinize sağlık.selamlar..

kamiş dedi ki...

Merhaba Nükhet, omletler gerçekten çok besleyici olmuş, çok düşüncelisin. Ayrıca yaptığın pastalar da muhteşem, ellerine sağlık, sevgiler.

ipek dedi ki...

Nükhet ciğim,
Bu cimcimeler bu kadar mı benzerler!! "Sakın kendilerine danışmadan servis yapmayın" demişsin ya ben koptum orada işte:)) Durum bizde de aynı:)
Mimi de çook uzun bir süre yumurtayı ağzına koymadı. Sonra uydurduğum bir tarif sayesinde yumurta aşığı oluverdi, bunlar bu kadar birbirine benziyorsa mutlaka dene bu tarifi:
1 adet yumurta + 2 kaşık süt + 1/2 çay kaşığı toz tarçını bir tabakta iyice çırp,
içine bir tost ekmeğini batırıp -çatalla delikler delerek- iki yüzüne iyice çektir karışımı. (Fransız tostu gibi)
Yağsız teflon ya da çok az yağlı tavada iki yüzünü kızart.
Üzerine bal ve hindistan cevizi rendesi ile servis...
Ekmekleri kalıpla değişik (kalp vs)şekillerde kesip de yaparsan iyice deliriyorlar, benden söylemesi:))
Bizimki buna Tubbie-toast adını taktı: (teletubbies den esinlenerek)
Öpüyorum, sevgiler
İpek